Otázku, zda lze vytvořit inscenaci, během které by divák zapomněl na to, co vidí a slyší, a nechal se unášet tím, co to v něm vyvolalo, si soubor Spitfire Company kladl už v prvních dvou konstelačních inscenacích, Constellations I. (Before I Say Yes) a Constellations II (Time for Sharing). Ve třetí, závěrečné části trilogie Constellations III (My Son Looking to the Sun), která stejně jako dvě předešlé propojuje pohyb, živou hudbu a výtvarno, se soubor snaží nalézt odpověď formou až šamanského rituálu, který by měl - v ideálním případě - kromě tří účinkujících uvést do změněného stavu vědomí i diváky. Vedle tanečně-pohybových kreací Miřenky Čechové a Markéty Vacovské odpovídá tomuto záměru i hudební součást inscenace v provedení Sáry Vondráškové alias Never Sol, vycházející z elektronické taneční hudby, vyznačující se specifickou repeticí, „která v posluchači vytváří pocit určitého napětí a dokonce může vyvolat jistý druh extatického transu“. /…/
celý text ke stažení
Spitfire Company: Constellations III. My Son Looking to the Sun, režie Smrt autora, Spitfire Company, 2019