SAD | SVĚT A DIVADLO

Úvodní stránka | archiv | archiv sad | 2012 - XXIII. ROČNÍK | SAD 5/2012

SAD 5/2012

SAD 5/2012

summary 5/2012

Číslo otevírá pokračování cyklu „Filosofie a ikony“, kde Miroslav Petříček komentuje esej Jerolda J. Abramse „Nietzschův nadčlověk jako posthumánní Dítě z hvězd ve 2001: Vesmírná odysea“. Blok „J.A.Orestes“ přináší recenze Pitínského inscenace Aischylovy Orestei v Městském divadle Zlín (Kateřina Veselovská: „J.A.P. trojjediný“ a Eva Stehlíková „Inscenace jako kobliha“). V bloku „Alternativní tělo i kůže“ píše Blanka Křivánková o představení Jakuba Folvarčného V pasti těla a Jana Bohutínská o inscenaci 13. měsíc/Requiem za Bruna Schulze (Spitfire Company a varšavský Teatr Na Woli). Převážně k festivalu Tanec Praha 2012 se vrací blok „S tancem až na věčnost“: Jiří Adámek („Pohled do věčnosti…“) píše o inscenacích Sideways Rain Guilherma Botleho a Alias a Open for Everything Constanzy Macras a Dorky Park; Jana Návratová se věnuje choreografiím Charlotty Öfverholm, Wendy Houston a Saburo Teshigawary („50+“); Aktivitám slavných a již nemladých tanečnic se věnuje i Jitka Pavlišová, která v článku „Pánská návštěva u Modré dámy“ recenzuje novou, pánskou verzi původně ženské choreografie Carolyn Carlson Blue lady. Blok „Cirkus: od ženy k chaosu“ otevírá portrét významné francouzské performerky (Frouin: „Jeanne Mordoj: hrabat pod povrchem“) a dále přináší recenzi představení IETO a m2 (Compagnie Ea EO) z festivalu Cirk-Uff (Mikulka: „Nový cirkus zrozený z ducha starého“) a esej Calvina Cohna „Manifest chaotické tvorby“. Blok „Polsko a peníze“ přináší recenze Klatovy inscenace hry Bożeny Keff Skladba o Matce a Vlasti (Kamila Černá: „O matce a vlasti“)III. fúrií Sylwie Chutnik, Magdy Fertacz a Małgorzaty Sikorské-Misczuk v režii Marcina Libery (Jan Jiřík: „Kdo to kdy pochopí?), portrét dua Pawel Demirski a Monika Strzępka (Jiřík: „Ve jménu levicového divadla“), nástin nejnovějších projevů polského dokumentárního divadla od Pawła Sztarbowského („Co nejblíže skutečnosti“) a komentář Pawła Płoského k jarním protestům polských divadelníků. Pavel Trenský tradičně recenzuje festival Theatertrffen (od Simonsovy inscenace aktovek Sarah Kane, přes Radio Nenávist připravené Milo Rau, až např. po Španělskou mušku, režírovanou Herbertem Fritschem). Martin Porubjak („O Európe bez ilúzií“) s Arnoštem Goldflamem („A jiné momentky...“) referují v bloku „Wiesbadenské eurodrama“ o produkcích nových her (od Handkeho po Hermanise) předvedených na přehlídce Neue Stuecke aus Europa. O Avignonském festivalu, respektive o jeho anglojazyčných inscenacích (od McBurneyho Mistr a Markétku po 10 miliard Stephena Emmota a Katie Mitchell), píší v následujícím bloku Jana Machalická („McAvignon“) a Jana Wild („Máme vôbec ještě nádej?“). Současné dánské divadlo a drama představuje blok „Pornodánsko s Hamletem“. Lada Halounová píše v článku „Poetické porno v časech novodobé Stasi“ o dramatizaci románu Josefine Klougart HalyNormální život Christiana Lollikeho v Aarhus Teatret, Táňa Švehlová o site-specific performanci skupiny Signa s názvem Salo („Skutečné rány, ale soulož jenom jako“) a Mette Garfield o Tiger Lillies Perform Hamlet v divadle Republique. Blok doplňuje dramatická miniatura Christiana Lollikeho To. „Comedy Mix“ představuje Nedorozumění (Manželské minutky, část IV.) Jiřího Adámka a pátý díl komiksu Lucie Lomové Na odstřel, nazvaný Bludiště otazníků.

2014 - XXV. ROČNÍK
2013 - XXIV. ROČNÍK
2012 - XXIII. ROČNÍK
2011 - XXII. ROČNÍK
STARŠÍ ROČNÍKY
PŘÍLOHY SADU
DRAMATICKÉ TEXTY

DĚKUJEME

http://www.mkcr.czhttp://www.mkcr.cz/statni-fondy/statni-fond-kultury-cr/http://www.idu.czhttp://www.divadlo.cz

MEDIÁLNÍ PARTNEŘI

http://www.malainventura.cz/czhttp://www.ceskatelevize.czhttp://www.hisvoice.cz/http://www.tanecnizona.cz/http://www.cinepur.cz/http://www.revuepandora.cz/https://www.i-divadlo.cz/

Tyto webové stránky používají k poskytování svých služeb soubory Cookies. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů Cookies.
×
Nastavení cookies

Zde máte možnost přizpůsobit soubory cookies dle kategorií, jak vyhovují nejlépe Vašim preferencím.

Technické cookies

Technické cookies jsou nezbytné pro správné fungování webové stránky a všech funkcí, které nabízí a nemohou být vypnuty bez zablokování funkcí stránky. Jsou odpovědné mj. za uchovávání produktů v košíku, přihlášení k zákaznickému účtu, fungování filtrů, nákupní proces nebo ukládání nastavení soukromí. Z tohoto důvodu technické cookies nemohou být individuálně deaktivovány nebo aktivovány a jsou aktivní vždy

Analytické cookies

Analytické cookies nám umožňují měření výkonu našeho webu a našich reklamních kampaní. Jejich pomocí určujeme počet návštěv a zdroje návštěv našich internetových stránek. Data získaná pomocí těchto cookies zpracováváme anonymně a souhrnně, bez použití identifikátorů, které ukazují na konkrétní uživatelé našeho webu. Díky těmto cookies můžeme optimalizovat výkon a funkčnost našich stránek.

Preferenční cookies

Preferenční cookies umožňují, aby si webová stránka zapamatovala informace, které mění, jak se webová stránka chová nebo jak vypadá. Je to například Vámi preferovaný jazyk, měna, oblíbené nebo naposledy prohlížené produkty apod. Díky těmto cookies Vám můžeme doporučit na webu produkty a nabídky, které budou pro Vás co nejzajímavější.

Marketingové cookies

Marketingové cookies používáme my nebo naši partneři, abychom Vám dokázali zobrazit co nejrelevantnější obsah nebo reklamy jak na našich stránkách, tak na stránkách třetích subjektů. To je možné díky vytváření tzv. pseudonymizovaného profilu dle Vašich zájmů. Ale nebojte, tímto profilováním zpravidla není možná bezprostřední identifikace Vaší osoby, protože jsou používány pouze pseudonymizované údaje. Pokud nevyjádříte souhlas s těmito cookies, neuvidíte v reklamních sděleních obsah ušitý na míru Vašim zájmům.