archiv II. > texty222 > Tradice hereckého divadla (podzimní premiéry v Činoherním klubu)
Tereza Došlová

Tradice hereckého divadla (podzimní premiéry v Činoherním klubu)

Činoherní klub vstoupil do sezóny 2020/2021 s novým vedením. Na postu uměleckého šéfa vystřídal režiséra Ondřeje Sokola Martin Finger, jenž Ve Smečkách působí již od roku 2011 (není bez zajímavosti, že herce na pozici uměleckého šéfa tak má další pražské činoherní divadlo). Činoherní klub přislíbil, že bude soustavněji spolupracovat s režiséry a režisérkami mladší generace, jež mají zaujmout místo po boku stávajících tvůrců. Lze nicméně předpokládat, že změna nebude příliš radikální, což potvrdily dvě podzimní premiéry.
Divadlo se pod novým uměleckým vedením poprvé představilo v září 2021 s inscenací satirické hry Ošklivec německého dramatika, překladatele a dramaturga berlínské Schaubühne am Lehniner Platz Maria von Mayenburga. Jako režisér v Činoherním klubu debutoval Braňo Holiček. Poněkud opatrnou volbu titulu, který je na českých scénách již dobře znám, v listopadu následovala česká premiéra hry Linda Vista amerického dramatika Tracyho Lettse v režii Ondřeje Sokola. Obě inscenace mají už na první pohled leccos společného: pracují s prvky žánrů situační a konverzační komedie, reflektují potíže současné společnosti od obecnějších problémů až po mezilidské vztahy a formálně navazují na známou poetiku Činoherního klubu. V obou případech se jedná o výsostně interpretační divadlo, založené na kvalitně napsaných, vypointovaných dialozích a herecké drobnokresbě; to vše na pozadí větších společenských témat a konfliktů.

Dočetli jste 10% procent článku, celý je k dispozici jen držitelům e-předplatného, které si můžete zajistit zde

Pokud máte předplatitelský login, tak se prosím přihlaste.