Viliam Klimáček
Vystudoval v Bratislavě Lékařskou fakultu UK, pracoval devět let jako anesteziolog, potom se začal věnovat divadlu a literatuře. Žije v Bratislavě. V roce 1985 spoluzaložil alternativní divadlo GUnaGU, dnes je jeho umělecký šéf a ředitel.
Píše nejen pro divadlo, ale i pro rozhlas, televizi a film. Autor dvou desítek knih – románů, sbírek básní, konceptuálních pohádek a sborníků divadelních textů.
Napsal padesát her, např. Mária Sabína (1995), Čechov-boxer (2000), Rozkvitli sekery (2001), Hypermarket (2002), Aupairky (2007), Dračí doupě (2007), Komunizmus (2008), Jsem kraftwerk! (2010), Kill Hill (2011)), Beat (2012), Mutanti (2012), Holokaust (2012), Nízkotučný život (2013). Sedminásobný nositel Ceny Alfréda Radoka za nejlepší původní českou a slovenskou hru roku. Jeho dramata se kromě slovenských divadel hrají v Čechách, Rakousku, Francii, Itálii a Kanadě.
Práce z posledního období: paralelní román Vodka a chróm, historické drama Mojmír II., televizní scénář o A. Dubčekovi Ľudská tvár, divadelní thriller Mečiar (naučte sa so mnou žiť).
Nikdy nebyl členem politické strany. Své postoje demonstruje i jako společenský glosátor deníku N.
Je nejčastěji vydávaným dramatikem časopisu Svět a divadlo. Dosud zde vyšlo 15 jeho titulů, z nichž hry Díleri a Komiks byly napsány přímo pro SAD.
Divná doba, divná láska, divné životy jsou občanskou reakcí spisovatele, který cítí, že divadlo dnešek nezmění, ale aspoň to zkusí
ZPĚT