SAD 2022 > SAD 3/2022

SAD 3/2022


k článku přejdete klinutím na jeho titul
 

Jakub Molnár
TRI OSOBNÉ ZASTAVENIA NAD DIVÁCKOU „EMANCIPÁCIOU“
paradoxy inscenácií s prvkami imerzného divadla
Sensuous Governing, Sisters Hope, 2018; Sytze Schalk, Jana Wernerová, Peter Kočiš: My, ľud!, Divadlo Na Peróne, 2021; Virtual Ritual, koncept a režie Jan Mocek, Sixhouses, 2019

NENÍ TO USTRNULÁ FORMA, NUTÍ K NEUSTÁLÉ SEBEREFLEXI
s Lukášem Brychtou o smyslu imerzivního divadla

Eliška Raiterová
CITY, WALK WITH ME

několik poznámek ke třem pražským audioprocházkám

Bedřich: poprvé v Praze, scénář a režie Jindřiška Dudziaková a Vojtěch Bartoš, Pomezí, 2021; Dreamy Walking, režie Michał Salwiński, 2022; Nad městem, režie Kateřina Součková, Pomezí, 2019

Marika Smreková
PARTICIPATÍVNE DIVADLO AKO NÁSTROJ INKLÚZIE V SPOLOČNOSTI

iné perspektívy

Vladimír Mikulka
BEZ JEDNODUCHÝCH ODPOVĚDÍ

showcase Jana Mocka

Shadow Meadow, koncept a režie Jan Mocek, Sixhouses, 2017; Virtual Ritual, koncept a režie J.Mocek, Sixhouses, 2019; I am The Problem, koncept a režie J.Mocek, Sixhouses, 2020, Present: Perfect, koncept a režie J.Mocek, Sixhouses, 2021

AŽ ZPĚTNĚ SE DOZVÍDÁME, O ČEM NAŠE INSCENACE VLASTNĚ JSOU
rozhovor s Janem Mockem

Jan MOCEK: I AM THE PROBLEM

RUSKO SPADLO NA ÚPLNÉ DNO, ABY ZAPOMNĚLO

rozhovor s Varvarou Faer

Viktor ŠENDEROVIČ: SLADKÉ NA PAMĚŤ (ukázka)

Marina Krapivina
KRVAVÁ CHUŤ SLADKÉHO NA PAMÄŤ

Barbora Etlíková
O RODINĚ S RUDÝM KOSTLIVCEM
Konec rudého člověka v Divadle v Dlouhé

Světlana Alexijevičová, Daniel Majling: Konec rudého člověka, režie Michal Vajdička, Divadlo v Dlouhé, 2022

Barbora Sedláková
MUZEUM SNŮ A CIRKUS RAFINOVANÉ BRUTALITY
třikrát Divadlo Husa na provázku

Anna Pammrová, Otokar Březina: Pammrová/Březina, režie Jan Frič, Divadlo Husa na provázku, 2021; Milorad Pavić, Jan Mikulášek, Kateřina Menclerová: Chazarský slovník, režie Jan Mikulášek, Divadlo Husa na provázku, 2022; Aglaja Veteranyi: Proč se dítě vaří v kaši?, režie Ondrej Spišák, Divadlo Husa na provázku, 2022

Vladimír Mikulka
MACBETH A RICHARD, NAŠI SOUČASNÍCI
Macbeth v Činoherním klubu, Richard III. v Dejvicích

William Shakespeare: Macbeth, režie Ondřej Sokol, Činoherní klub, 2022; William Shakespeare: Richard III., režie SKUTR, Dejvické divadlo, 2022

Ester Žantovská
KONEC JEDNOHO HOLČIČÍHO SNU
Baletky v Akropoli

Miřenka Čechová a Spitfire Company: Baletky, koncept a performance M.Čechová, Spitfire Company, 2022

Vladimír Mikulka
SMUTNÉ KONCE
Štěpán Pechar jako Muž z Malty a Burgán Handa Gote

Muž z Malty, námět, režie a choreografie Štěpán Pachar, Dekkaedancers, 2021; Burgán, Handa Gote research & development, 2022

Marie Zdeňková
ČEKÁNÍ NA SLUNCE
JEDL: OPERA IBSEN/Přízraky

Henrik Ibsen: OPERA IBSEN/Přízraky, libreto Lucie Trmíková, hudba Matouš Hejl, režie Jan Nebeský, JEDL, 2022

Michaela Mojžišová
REMINISCENIA Z VÄZENSKEJ CELY
Jánáčkova Jenůfa v Theater an der Wien

Leoš Janáček: Jenůfa, hudební nastudování Marc Albrecht, režie Lotte de Beer, Theater an der Wien, 2022

KRÁTKÉ HRY Z VÁLEČNÉ UKRAJINY:
Jelena ASTASJEVA: SLOVNÍK EMÓCIÍ V ČASE VOJNY
Júlia GONČAR: ODVETA
Andrij BONDARENKO: MIER A POKOJ
Lena ĽAHUŠONKOVA: TOPOL-M LETÍ NA MAČKU BROŠKU
Ľudmila TYMOŠENKO: MOJA TARA
Oxana HRYCENKO: OČÚRANÝ OBRNENÝ TRANSPORTÉR


Jakub Folvarčný
ŘEKNI: KUKJELNYJ TĚATR

OUTSIDE THE BOX 2: Jan Kratochvíl: SNY

Marie Zdeňková
VODA – OHEŇ – KREV
nad novým filmem Miroslava Bambuška

Pavlína Drnková
OBRAT K OBJEKTU

LUKÁŠ
&BELIS: KATASTROFY 3 SPLNĚNÁ PŘÁNÍ